۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۵۱

صالح طبري:

32 مركز ترك اعتياد در بهشهر فعاليت دارد

32 مركز ترك اعتياد در بهشهر فعاليت دارد

بهشهر- خبرگزاري مهر: مدير بهداشت و درمان بهشهرگفت: 32 مركز ترك اعتياد در بهشهر فعاليت دارد كه 2 هزار و 258 نفر در حال ترك در اين مراكز ترك اعتياد هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقي صالح طبري بعد از ظهر دوشنبه در جلسه شوراي اداري شهرستان بهشهر اظهار داشت: متاسفانه بهشهر رتبه دوم اقدام به خودكشي مازندران را دارا است كه در سال گذشته 400 مورد اقدام به خودكشي در شهرستان بهشهر داشته ايم كه بر اثر مصرف مواد مخدر و عوامل آن بوده است.

وي با بيان اينكه 220 ميليون نفر در جهان معتاد هستند يادآور شد: اين آمار براساس آخرين سرشماري در سال 92 يك ميليون و 325 هزار نفر اعلام شده است كه معمولا" سه تا چهار برابري اين آمار معتاد وجود دارد كه تقريبا" حدود 4 ميليون معتاد  در ايران داريم.

صالح طبري ادامه داد: اين معتادان براساس بعد خانوادگي و درگيري خانواده در حدود 18 تا 20 ميليون نفر از ايرانيان را درگير اين معضلات كرده است كه متاسفانه آمار تكان دهنده اي است كه انسان را وادار به تامل در آن مي كند

مدير بهداشت و درمان بهشهرگفت: ميانگين سن شروع اعتياد از 21 سالگي توسط كارشناسان اعلام شده است كه اين آمار براي آشنايي و اولين مصرف مواد مخدر به سن 10 سالگي هم مي رسد كه 91 درصد معتادين را مردان و 9 درصد را زنان تشكيل مي دهند.

صالح طبري با بيان اينكه اكنون بيكاري و عدم اطلاع و بيسوادي تنها عامل اعتياد نيست خاطر نشان كرد: متاسفانه 22 درصد ازمعتادين ما داراي مدرك كارشناسي و كارشناسي ارشد هستند وتعداد قابل توجهي نيز از افراد شاغل و برخي از كارمندان هستند.

وي با اشاره به آمار ايدز در جهان نيز گفت: بيش از 36 ميليون نفر در جهان داراي ايدز هستند كه اين آمار در كشور ما به 110 هزار نفر رسيده است كه در بهشهر نيز 10 مورد ايدز داشته ايم كه 3 نفر تا كنون فوت كرده اند.

صالح طبري افزود: اعتياد بيماري است كه همه ما بايد در جهت درمان آن و ريشه كني اين بيماري وارد عمل شده و به نوعي مسئله اعتیاد، مسئله‌ای نیست تنها به وسیله وزارت بهداشت حل شود بلكه همکاری همه جانبه  دستگاههای فرهنگي، بهزيستي، نیروی انتظامی، کاهش دسترسی، کنترل مرزها و حمایت قضایی نياز ريشه كني اين بيماري است.

کد خبر 2303892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha